Allahu sedihnya. Salam tkziah buat Mayah sekeluarga

Bapa kepada Mayah, pelajar darjah satu yang tular awal tahun lalu mening4l dunia. Ramai yang simpati dengan Mayah, masih kecil tapi hilang orang yang tersayang. Salam takziah buat Mayah sekeluarga.

Masih ingat lagi dengan kanak-kanak darjah satu yang tular awal tahun lalu ketika sekolah baru dibuka. Adyna Summayyah yang petah dengan loghat Kedah hingga ke hari ini sering menjadi perhatian dan sudah memiliki akaun Instagramnya sendiri dengan jumlah pengikut sudah menghampiri angka 50 ribu pengikut. Ramai yang suka melihat gelagat Mayah yang petah bila bercakap dan seorang yang ceria.

Bapa kepada Mayah, pelajar darjah satu yang tular awal tahun lalu mening4l dunia. Ramai yang simpati dengan Mayah, masih kecil tapi hil4ng orang yang tersayang. Salam takziah buat Mayah sekeluarga.

Masih ingat lagi dengan kanak-kanak darjah satu yang tular awal tahun lalu ketika sekolah baru dibuka. Adyna Summayyah yang petah dengan loghat Kedah hingga ke hari ini sering menjadi perhatian dan sudah memiliki akaun Instagramnya sendiri dengan jumlah pengikut sudah menghampiri angka 50 ribu pengikut. Ramai yang suka melihat gelagat Mayah yang petah bila bercakap dan seorang yang ceria.

Sebentar tadi melalui perkongsian di Instagram adik Mayah, berita sedih telah disampaikan di mana Mayah telah kehil4ngan ayahnya semalam bersamaan dengan hari Jumaat. Sebelum itu ayah Mayah telah pun mendapat raw4tan di HospitaI Kuala Lumpur.

Melihat foto-foto tesebut ramai yang bersimpati melihat keadaan Mayah yang kehilangan seorang bapa dalam usia yang masih kecil. Matanya kelihatan bengkak menangis sambil duduk memeluk jen4zah arw4h ayahnya.

Rata-rata memberikan kata-kata semangat buat Mayah dan mendoakan agar Mayah terus kuat membesar jadi anak yang solehah buat arw4h ayah.

Sian Mayah merah mata duk nangeh. salam takziah.

Semoga Allah kurniakan kekuatan dan ketabahan hati buatmu Mayah…Allah sayang ayah…moga ayah tenang di sana…mayah sabar ye sayang…doa untuk ayah setiap masa.

I sedih, salam takziah untuk keluarga Mayah.

Al-fatihah.. Semoga diberikan kekuatan untuk semua ahli keluarga mayah. Salam takziah

Al-Fatihah. Salam takziah, mayah. Semoga arw4h ayah mayah ditempatkan dalam kalangan orang yang beriman inshaAllah amin.

Al fatihah adik..semoga kuat adik..semoga roh arwah dicucuri rahmat dan dtempatkan dkalangan orang yang beriman.

Pasti bukan mudah bagi Mayah sekeluarga untuk lalui hari-hari selepas ini. Tambah lagi Mayah yang masih kecil. Semoga diberi kekuatan untuk Mayah.

Semoga Mayah kuat dan selalu doakan arw4h ayah. Sesungguhnya apabila seseorang itu meningg4I dunia, doa anak yang soleh dan solehah merupakan hadiah yang paling tidak ternilai. Salam takziah dari kami.

 

View this post on Instagram

 

Semoga ayah tenang Di sana, Al-fatihah utk ayah 9.7.2020 (petang jumaat )

A post shared by Adyna summayyah (@mayah_ciwi) on

Sumber : IG Mayah Ciwi / keluarga bahagia

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Media Viral

Penantian 19 tahun brakhir tarik prhatian umum

Nur Lyana Aqilah, Paparan Twitter Lyana menarik perhatian umum.

GOMBAK – Penantian selama 19 tahun seorang gadis warga Indonesia untuk bertemu bapanya akhirnya tercapai selepas dibantu pelayar Twitter, Nur Lyana Aqilah, 22,

Nurul Happy Zalindra atau dikenali sebagai Iza, 19, yang mencari bapanya di Malaysia menerima khabar gembira selepas Nur Lyana yang juga pelajar tahun ketiga Jurusan Pendidikan Islam di Universiti Islam Antarabangsa Malaysia, Gombak berkongsi hasrat gadis berkenaan.

Menurut Nur Lyana, Iza terpisah selepas ibunya pulang ke Indonesia dan melahirkannya di sana. Sejak itu, Iza dan keluarganya hilang jejak manakala dia dimaklumkan alamat terakhir bapa gadis itu, Rahim Said, di Simpang 3 Keladi, Kulim, Kedah.

“Iza menghubungi saya menerusi ‘direct message’ (DM) di Instagram. Sejujurnya saya tidak kenal langsung dengan Iza dan sebelum saya membuka mesej di Instagram, saya mengambil langkah berhati-hati kerana bimbang scammer. Ternyata Iza bukan scammer dan saya membalas mesejnya.

“Iza bertanya saya tinggal di mana dan sebaik mengetahui saya tinggal di Kedah, dia mula memperkenalkan diri menerangkan tujuannya mahu mencari bapanya di Malaysia sebagai wali akad nikahnya,” katanya kepada Sinar Harian.

Pada awalnya, Lyana meminta gadis itu berhubung dengan Kedutaan Besar Malaysia di Indonesia namun disebabkan wabak kronavirus (Cvid-19), dia terpaksa membatalkan hasratnya.

Rahim Said, Nurul Happy Zalindra
“Atas kekangan itu, saya meminta maklumat terperinci seperti, nama, alamat, dan gambar bagi memudahkan saya mencari bapanya.

“Sebelum pergi ke Jabatan Pendaftaran Negara, saya memuat naik beberapa maklumat peribadi bapa Iza di Twitter sekitar jam 12.20 tengah hari pada 6 Julai lalu.

“Selang tiga jam kemudian, saya menerima mesej dari warga Twitter dan memberi nombor telefon dipercayai bapa Iza. Saya terus menghubungi nombor itu dan ternyata benar, pemilik nombor telefon itu ialah bapa Iza yang selama ini dicari,” jelasnya.

Anak sulung daripada dua beradik ini memberitahu, gadis berkenaan dan bapanya telah berhubung menerusi telefon bagi melepaskan rindu mereka.

“Saya gembira bercampur hiba melihat mereka. Saya langsung tidak menyangka walaupun tidak kenal Iza namun ALLAH menggerakkan hati saya untuk membalas DM di Instagram selain bantuan warga Twitter yang mengulang kongsi di media sosial,” ujarnya.

Terdahulu, perkongsian Lyana tular di media sosial menarik perhatian umum yang turut membantu usahanya mencari lelaki bernama Rahim.

Reaksi warganet.

Azizah Jamaludin – Sila ambik pengajaran dari kisah ini wahai bapak – bapak, ayah – ayah sekelian. Masa kawin seronok, bahagia sangat dah bercerai berai langsung tk ambik kisah hal anak. Ikut enkolah nk mati ke nak idup. Nafkah dan tanggungjawab ntah kmana. Seronok dan bahagia dgn keluarga baru. Takde langsung usaha nk cari anak. Tak kiralah kawin warga asing atau tempatan sama je. Dah tua dan susah baru ingat anak. Viral dimedia. Para bawang rangers dan netizen pun pakatlah salahkan sianak. Dunia dunia. Ntahlah.

Norhafiz Mahamud – Buatnya laki tu ada bini kt malaysia dan bini dia x tau dia pnh kahwin dgn indon Naya oi.. Blh jadi perang sekejap tau2 ada anak di indon.. Hehe.

Marul Marul – Anak dia tu boleh mohon kerakyatan Malaysia tu sebab bapa warga Malaysia.

Rinah Ensen – Waiau pun bapa nya orang malaysia bukan senang anak Jadi rakyat malaysia banyak prosses nak Di lalui.

Zulaikha Hamzah – Teknologi yang dimanfaatkan ke jalan yang benar… Alhamdulillah… Tahniah adik Lyana kerana berjaya mempertemukan Adik Iza dan Pak Cik Rahim. Semoga usaja adik ini menjadi asbab untuk keberkatan hidup adik selepas ini.. Buat Adik Iza, selamat pengantin baharu dan semoga bahagia ke jannah.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! Media Viral

Sumber: citermaya

Be the first to comment on "Allahu sedihnya. Salam tkziah buat Mayah sekeluarga"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*